צילום אדריכלות ועיצוב פנים איכות מול כמות

איכות או כמות השאלה הנצחית בצילום אדריכלות ועיצוב פנים

אחד הדברים היותר מסוכנים בתחום השיווק בתחום העיצוב, אדריכלות והבנייה זה הבחירה בכמות מול איכות והחשיבה שאפשר לשלב בניהם.

ראשית אני חייב לציין שזו נקודת המבט המקצועית שלי בעבודה ומיתוג של אדריכלים, מעצבים, מלונות, חנויות ומסעדות ברחבי העולם בשנים האחרונות.

לכל מי שתהה אני מצלם עבור לקוחות קטנים כגדולים ושיטת העבודה זהה לכל גודל וסוג של פרוייקט.

לחצו על התמונה להגדלה

כמה זמן באמת לוקחת לצלם תמונה?

תמונה מתחילה ומסתיימת בקליק, בדיוק כמו הזמן שלוקח לקרוא את הפסקה הזו, 10 שניות במקרה הטוב ביותר. 

אז מה באמת ההבדל בין תמונה איכותית לכל תמונה אחרת?

מה זה תמונה איכותית?

קודם כל ולפני הכל חשוב להבין מזה אומר תמונה איכותית

תמונה איכותית זו תמונה שמייצגת את כמות העבודה, השקעה והשווי של חלל מסויים וממחישה את עבודת הלקוח ואין קשר ליופי התמונה.

בכדי ליצור תמונה איכותית יש צורך בצילום טכני שלוקח זמן ונע בין 15 דק ועד שעתיים לתמונה בודדת, תלוי במורכבות התמונה וכמות האלמנטים בחלל.

תנו לצלם שלכם לעשות את העבודה שלשמה שכרתם אותו.

הצלם צריך להכיל את החלל והעבודה, להכיר את העבודות, הרצונות והמטרות שלכם בשביל לייצר תמונה שתמכור בסופו של יום את העבודה שלכם.

מה זה תמונות ל“פי כמות“

אין דרך אחרת ליפות את המושג הזה ”כמות“ כאשר מדברים על איכות, האם כמות של תמונות יכולים להיות איכותיים? התשובה היא כן, האם הם יהיו הנכונות ביותר והאיכותיות ביותר במסגרת זמן מוקצב, התשובה היא לא.

מה זה בעצם אומר? לא נוכל לשקר לעצמנו, אנחנו בעצם רוצים הרבה יותר תמונות מאשר כמות תמונות איכותיות, וזה בא תמיד על חשבון הלקוח כאשר.

אנחנו יודעים כמה זמן לוקח לתכנן, לחלום, לעצב, לפקח ולבצע פרוייקט וגם אנחנו לא היינו יכולים לעשות באותו מסגרת זמן מספר פרוייקטים באיכות כמו שנעשה כמות אך בכל זאת מי לא רוצה לקבל יותר?

בסופו של יום מטרת הצלם לייצג אתכם ולא את עצמו, הצילום לבסוף ישקף את סוג העבודה שלכם ומה שהעסק שלכם מייצג

”לס איז מור“ פחות זה יותר

לא מאמינים לי? בואו נחשוב על עצמנו כמה תמונות מותגים מובילים משתמשים בשביל למכור חזון ופרוייקט:

  • מקדונלס – משתמשים בתמונה אחת של המבורגר בלבד
  • רולקס – מצלמים כ 2-3 תמונות לשעון בודד
  • לואיס ויטון – משתמשים ב 1-4 תמונות לכל תיק יוקרה
  • יאכטות פאר – משתמשים ב 4-8 תמונות לכל יאכטה
  • מלונות – משתמשים ב 2-5 תמונות לכל חדר גם בסוויטות היקרות ביותר שלהם
  • מתווכי יוקרה – משתמשים ב 8-10 תמונות בשביל למכור אחוזות בעשרות ומאות מיליוני שקלים
  • רכבי יוקרה – משתמשים ב 2-5 תמונות בשביל למכור לכם את רכב חלומותיכם

והרשימה ממשיכה וממשיכה, תשמחו על עצמכם שאתם יודעים איך אתם קונים והקבילו את זה לשיטת המכירה שלכם

צילום עיצוב פנים של חדר שינה עם נוף פתוח

לחצו על התמונה להגדלה

קודם נצלם ואח“כ נבחר את התמונות

צילום אדריכלות ועיצוב פנים הינו צילום טכני מורכב, ברגע ש“פשוט מצלמים“ ואח“כ בוחרים את התמונה המציאות לא משתנה, אנחנו מדברים על צילום בסיסי שאח“כ מנסים להציל אותו בעריכה.

אם נקביל את זה לתכנון בית, זה כמו להגיד שבמסגרת הזמן של האדריכל לתכנון בית בודד, האדריכל יתכנן 10 בתים ואח“כ הלקוח יבחר את הבית הכי טוב.

המון בעלי מקצועי מסבירים שככה כולם עובדים, והשאלה מי זה כולם? ומה ההבדל בניהם למתחרה מספר אחד של כל אחד ואחד, מה עושה אתכם שונים ומה מהסביר את מורכבות העבודה והיחודיות שלכם.

תרבות הצריכה שלכם ושל הלקוחות שלכם זהה

במיוחד בישראל כולם קצרים בזמן ולבטח בקשב, כאשר לכם יש 5 שניות ריכוז כאשר ספק מתקשר אליכם, גם הלקוחות שלכם נמצאים באותו המצב, כמות של תמונות מורידה את זמן הקשב של הלקוח, אם בכלל הוא טרח לעבור את התמונה ה 10 שלכם.

כל זמן שעובר בכמות של תמונות רבה יותר מייצר את ”סך הממוצע“

סך הממוצע בעצם אומר במקום שהלקוח יגיע מבושל ומוכן עם 100% התלהבות אנחנו מציגים לו עוד ועוד תמונות וכך סה“כ ציון ההתלהבות יורד.

אבל זה מה שכולם עושים

דבר ראשון יש הרבה בכולם ומכולם, אין מקום טוב באמצע אלא רק למעלה ברשימה.

שנית אדם חכם אמר ”לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות“ זה הגדרת האי שפיות

דבר שלישי תסתכלו על תרבות הצריכה שלכם, כיצד אתם קונים האם זה באמצעות עשרות תמונות של אותו שירות או מוצר או תמונות בודדות שנותנות לכם את ההרגשה של גם אני רוצה.

דבר אחרון מי שמגלה את השיטה לא יספר לכם אותה, אז אל תצפו לחיזוקים מקולגות, לייק זה בחינם ומה שחשוב זה מה שהלקוחות שלכם חושבים ואיך הם קונים.

לסיכום

אין דרך ליפות את המציאות, צילום כמותי מוביל לחסכון בצילום נכון שלוקח זמן, מייצר המון תמונות ממוצעות (גם אם יפות) שלא ניתן ”להציל“ אותם אח“כ בעריכה כמו צילום נכון בשטח והשבחה באמצעות עריכה.

אהבתם? שתפו, זה בחינם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin