ציוד צילום לצילום אדריכלות

באיזה ציוד צילום משתמשים לצילום אדריכלות?

המון אנשים פונים אלי בארץ ובחו"ל בעזרה, המלצה וייעוץ לגבי ציוד צילום בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים,

בכדי לעזור ולענות על שאלות על ציוד ומצלמות הנה כמה דברים שכדי לדעת על התחום ובפרט לגבי הציוד שאני עובד איתו.

 

לפני שאסקור את ציוד הצילום שאני משתמש בו, חשוב להבין שצילום אדריכלות הוא צילום מבוסס ידע טכני ולציוד עצמו יש משמעות נמוכה 

 מלבד למקרים מאוד מאוד ספציפיים.

מצלמה :

כצלם אדריכלות מסחרי יש חשיבות רבה לכמות המגה פיקסלים כאשר אנחנו עוסקים בצילום לשילוט חוצות וקטלוגים או בכלל בתמונות שמצריכות עריכה מורכבת לעריכה.

אני אישית משתמש ב 2 מצלמות קנון מדגם 5DS בעלות 50 מגה פיקסל, אך האמת ש 95% מהזמן אני מצלם על הרזולוציה האמצעית של 24 מגה פיקסל היות ואין צורך ממשי ברזולוציה מעל למרבית סוגי השימושים בתמונות.

אם אינכם עוסקים אך ורק בצילום אדריכלות ופרסום אני דווקא אמליץ על המצלמות היותר זולות ו/או חדשות יותר

כמות הרעשים בתמונה בקנון 5DS אינם מהטובות בשוק.

עדשת קנון 24 טליט שיפט (למעלה) ו קנון 24-70 (למטה)

עדשות לצילום אדריכלות:

בתחום האדריכלות ישנם מספר עדשות הנקראות עדשות טילט שיפט, הייתרון שלהם שהם בעיקר מאפשרות לעשותשיפטשזה תזוזה של העדשה המאפשרת לעלות למעלה או לרדת למטה, לזוז ימינה או שמאלה ללא ההזת המצלמה.

השימוש בעדשות אלו בעיקר בא לידי ביטוי בהתחמקות ממראות במקרים מאוד ספציפים וכאשר מצלמים בניין גבוה מקרוב או שזויות הצילום שלנו לא מאפשרות לנו לצלם באופן ישיר את האובייקט שנרצה לצלם.

קנון 17 ממ טילט שיפטעדשה מעולה לצילום מבנים ושטחים קטנים מאוד בעיקר בארצנו הקטנטונת

קנון 24 ממ טילט שיפטעדשה הטובה מבין כולם לצילום אדריכלות ועיצוב פנים.

קנון 24-70 ממ צמצם 2.8 – עדשה מעולה לצילום פרטים וגם לצילום פורטרטים ותמונות לפרסום, העדשה גם משמשת לגיבוי במקרה חרום שקרה משהו לעדשות הטילט שיפט.

קנון 16-35 וקנון 17-40 במקרה של צלמי הקנון הם עדשות בעלות עיוות ולכן אני מעדיף שלא להשתמש בהם, במקרה ואין ברירה אנסה לעשות זום לאזור ה 24 ממ על מנת למזער עיוותים.

תאורה לצילום אדריכלות:

בתחום התאורה הכי קל להשתמש במבזקים / פלאשים של מצלמה, כולם יעשו את העבודה לא משנה באיזה חברה אתם נמצאים. 

מכיוון שיש לי מספר רב של פלאשים קטנים העדפתי לעבוד עם פלאשים צד גכלומר לא מקוריים של קנון, הם זולים והייתרון שלהם שאפשר להחליף אותם בקלות.

כאשר אנחנו עושים הפקה יותר גדולה אנחנו משתמשים בפלאשים של פרופוטו B1 בעיקר בגלל הניידות שלהם והחוסר צורך בכבלים, מלבד לעניין של נוחות זה גם עניין של בטיחות ומאפשר להימנע מנפילות מיותרות כאשר מתרוצצים על הסט.

פלאש פרופוטו בי 1 ללא כבלים

משדרים אלחוטיים:

מי יכול לחיות היום ללא משדרים אלחוטיים, תאמת שרובם עושים את זה העבודה בצורה נפלאה, אנחנו אישית עובדים עם המשדרים של פרופוטו אבל תלוי בסוג הפלאשים שלכם ישנם המון אלטרנטיבות הרבה יותר זולות.

תיקי צילום:

קצת קשה לי להמליץ על תיק ציוד היות וזה תלוי בכל צלם והציוד שיש לו, אני אישית מעדיף ללכת עם תיק טרולי (לופרו) על גלגלים שהוא בגודל נשיאה לתא מעל המושב בטיסה ומאושר עי רוב חברות התעופה לטיסה ואיתו אני לוקח גם תיק גב לשאר הציוד (גם לצילומים בארץ).

מנפרוטו ג'וניור 410 (למעלה) וחצובות 4BAC (למטה)

סטנד תאורה:

את חצובות התאורה החלפתי לימים בסט המיטולוגי של מנפרוטו 4BAC הייתרון שלהם שהם נצמדים אחד לשני באכסון ומאפשרים נשיאה יותר נוחה ונפח יותר קטן, הסט מגיע ב 3 יחידות (אפשר לקנות גם בודדות) הייתרון ב 3 חצובות איכותיות וגבוהות שהם מכסים לי 3 פלאשים גדולים ובמקרה חרום גם חצובה למצלמה.

* כן קראתם נכון, אפשר להבריג את המצלמה לראש הסטנד תאורה, לא הכי פרקטי אבל היי במקרה חרום הכל הולך.

חצובה למצלמה:

איך אפשר בלי חצובה לצילום אדריכלות? רבים שואלים אותי באיזה חצובה אני משתמש ותאמת שלדגם וסוג החצובה אין משמעות כל עוד היא יציבה מספיק.

אמליץ לרכוש חצובה שהגובה שלה מעל 180 סמ לטובת צילומים שיש צורך לעלות בגובה.

אני אישית עובד עם חצובה מנפרוטו מאלומיניום ולא מקרבון בגלל שהיא כבדה יותר ומאפשרת יציבות רבה יותר.

אין חצובה בלי ראש חצובה ופה אני משתמש במנפרוטו גוניור 410 בעלת אפשרות לשליטה מדוייקת בכיוון המצלמה.

מקווה שעניתי על רוב השאלות, שהיה לכם צילום מוצלח