צילום אדריכלות או הדמיות אדריכליות

עם התקדמות הטכנולוגיה כיום ניתן להפיק הדמיות אדריכליות מרהיבות במחיר נוח מאוד.

כחלק משלב הייעוץ שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו בבניית תיק עבודות ותדמית, אנחנו נשאלים לגבי הדמיות אדריכליות, צילום אדריכלות וכל מה שבניהם.

אנסה לסקור קצת על תחום צילום האדריכלות וההדמיות, ההבדלים בניהם, הייתרונות והחסרונות (יש רבים וכואבים), עלויות ואיך לשלב בניהם.

יתרונות בצילום אדריכלות:

הייתרונות בצילום אדריכלות הינם ברורים, המחשת המציאות לאחר תכנון וביצוע של פרוייקט הוא כלי שיווקי הראשון במעלה לכל אדריכל או אדריכלית אשר רוצים לשווק, לפרסם ולמתג את עצמם.

צלם האדריכלות יעבוד איתכם יד ביד על מנת למתג ולשווק את העסק שלכם היכן שאתם רוצים להיות בעוד כמה שנים, ע“י בניית תיק עבודות אחיד שישמש אתכם במהלכי השיווק והפרסום שלכם ויקל את עבודת ה“מכירה“ ללקוח פוטנציאל, הרי שהתמונות ימכרו לבד את עבודותיו של האדריכל.

חסרונות בצילום אדריכלות:

כאשר אדריכלים לא ישימו את צילומי האדריכלות בראש הרשימה שלהם יכול להיווצר מצב בו תמונות האדריכלות שלהם לא עומדות בסטנדרט הכי גבוהה בתעשייה, לא תואמות את רמת ההדמיות אשר שימשו לחזון הפרוייקט ולא נותנות רוח גבית למסע הפרסום והשיווק של האדריכל או האדריכלית.

עם מאות ואלפי אדריכלים בשוק, צעירים וותיקים, מנוסים ופחות מנוסים יש ללקוח הפוטנציאלי שלכם מספר שניות להחליט האם נכנסתם לרשימה המצומצמת שלו בתחום העניין.

שלב מחקר השוק לגבי אודות האדריכל, ניסיון, המלצות וכו‘ מגיע לאחר שלב ההתרשמות הראשוני שמביא אותו לנקודה שהוא מעוניין ללמוד עוד אודות אותו אדריכל או אותה אדריכלית.

אם צילום האדריכלות שלכם (לא משנה באיזה צלם תבחרו) לא דומה או יותר טוב מהמתחרה מספר אחד שלכם, תשולבו בקטגוריית ה“ממוצע“ הרי שעם אלפי אפשרויות בפני הלקוח הפוטנציאלי יש לנו מספר שניות בודד לגרום לו לבדוק את העסק שלנו לעומק וצילומים ממוצעים לא מאפשרים לכם לבלוט ולכן נמליץ להתמקד בצלם שיכול להבליט אתכם בלי קשר ל“תקציב הצילום“ הרי שבסופו של יום המטרה שלכם זה להשיג את הלקוח הבא, לבנות או לשמר מוניטין ולא לצאת לידי חובה ולצלם את הפרוייקט שלכם.

ייתרונות בהדמיות אדריכליות:

הדמיות אדריכליות הם כלי הכרחי בשלב הרעיון ובניית הקונספט, בין אם מדובר בחזון או בהמחשת הרעיון ללקוח שאין באפשרותכם להעביר אילו את החזון עקב מחסור בתמונות אדריכלות שמוכרות.

בימים מודרנים אלו הדמיות אדריכליות נהיו מוצר זול יחסית וניתן להשתמש במומחי הדמיות מהארץ ומחו“ל, ליצור הדמיות מרהיבות שיוכלו לעזור לכם להמחיש את החזון טרם הבנייה או בשלב המכירה הראשוני מול לקוח ספציפי.

כמו בתחום הצילום, יש להפיק מספר הדמיות שיוכלו לעזור ללקוח להתמצא ולהתאהב ברעיון ולא רק הדמייה אחת, הרי שהדמייה אחת לא מספרת סיפור שלם ותצטרכו מספר הדמיות לצורך ”התמסרות“ לחזון האדריכלי שלכם.

חסרונות בהדמיות אדריכליות:

בהינתן ששימוש בהדמיות הוא רק כלי ראשוני לטובת המחשת קונספט או כאשר מדובר בבניין מגורים אין כמעט חסרונות בהדמיות אדריכליות ובפרט שהם נעשו בהתאם למה שבפועל יבנה בשטח.

החסרון העיקרי והאקוטי של שימוש בהדמיות בא לידי ביוטי בתיק העבודות ומאמצי הפרסום של האדריכל או האדריכלית.

כאשר מרבית תיק העבודות ומאמצי הפרסום הם באמצעות הדמיות נוצר מצב בו יכול להווצר הרושם ללקוח שאין באפשרותכם לבצע את הפרוייקט אלא רק ל“חשוב עליו“.

אל תשכחו שלקוחות הם לא בעלי מקצוע ולא כולם מכירים אתכם ואת פועלכם האישי, הלקוח מבין שמדובר בהדמיות וייתכן וישאל את עצמו להם הם לא מראים לי עבודות שהם באמת.

האם יש סיבה לכך? אולי לא עשו עבודות בעבר? אולי לא יצא כמו בהדמיות?

כמו כן שימוש בהדמיות שהתמונות האדריכלות שיבואו לאחר מכן אשר לא תואמות יכולים לפגוע ב“אמינות“ של האדריכל או האדריכלית הרי שההבדל בין החזון למציאות יכול להיות שונה לחלוטין.

איך לשלב בין הדמיות לצילום אדריכלות בתיק העבודות

שילוב אל הדמיות אדריכליות וצילום אדריכלות צריך להתבצע רק כאשר ניתן להשוות את התמונות להדמיות הרי שאחרת כל המטרה של שיווק מפוספס ע“י ”מכירת החלום“ בהדמיות ו“אכזבה“ במציאות ע“י תמונות, ביחרו צלם שיכול לבטא את הפרוייקט שלכם באופן שבוא חזיתם אותו וגם ביצעתם אותו.

תרבות הצריכה של הלקוחות שלכם

מרביתנו חושבים בצורה מקצועית ומצפים מהלקוחות שלנו שיבינו מה ההבדל בין חומר א‘ לחומר ב‘, בין איכות כזו ואחרת, צבעים, גימורים ואיכות בנייה.

המציאות מוכיחה שהלקוחות שלנו חולמים כמונו, אך לא מבינים כמונו מה בעצם אנחנו מוכרים, צילום אדריכלות ברמה הגבוהה ביותר תאפשר ללקוח להתאהב ולהגיד לכם ”כזה אני רוצה“ ולא כמה זה עולה.

ככל שתיק העבודות שלכם יגדל וישקף איכות מרבית, ככה תהליך המכירה ללקוח הפוטנציאלי הבא יהיה קל יותר ומניב יותר לאדריכל או האדריכלית.