ההשפעה של צילום אדריכלות על בתי יוקרה

תמונת אדריכלות לבית יוקרה

אחד הדברים המעניינים ביותר בתחום צילום האדריכלות של בתי יוקרה זה הציפייה של קבלנים, אדריכלים וגם הלקוחות הפוטנציאלים שבית יוקרה תמיד יראה מדהים כפי כמה שהוא עולה. 

מה שאנשים לא מבינים שתמונה זה תמונה, ולבית יקר או זול אין שום השפעה על איך התמונה הסופית נראת.

שהתמונה תראה כמו מיליון דולר

אחד האתגרים בצילום אדריכלי ובפרט של בתים פרטיים ומלונות יוקרה זה שהלקוח כבר השקיע מיליון דולר בתכנון, בנייה ועיצוב של החלל, ולהראות כמו מיליון דולר זה לא מספיק.

הצפייה של הלקוחות מהאדריכלים והצפייה של האדריכלים מצלמי אדריכלות היא שהתמונה תראה טובה או יותר טובה מהשווי האמיתי של הנכס. 

איזה תמונות אפשר לצפות מצלם אדריכלות ?

כפי שאמרנו, תמונה היא בסך הכל רק תמונה, האפשרות של המצלמה יקרה ככל שתהיה היא מוגבלת מאוד, התמונות היפות שאתם רגילים לראות במגזינים בינלאומיים ובפרסומות לעולם לא צולמו ב ”קליק“ אחד והיחוד של הצלם הוא בניסיון והידע הטכני. 

צילום של בתי יוקרה מצריך המון ידע, זמן, ציוד ויכולות עריכה על מנת לתרגם את החלל המורכב מהמון אלמנטים לתמונה אחת. 

צלם האדריכלות ידע לשלב אלמנטים של עיצוב, בנייה, גימורים שונים, נופים הנצפים מהחלל ותאורה שונה שתשקף אווירה ויוקרה בתמונה אחת. 

אם היה מקום שאפשר להשתמש במשפט ” תמונה אחת שווה אלף מילים ” צילום אדריכלי היה בהחלט המקום הנכון לכך.

” ההבדל הוא בפרטים הקטנים ”

אז תמונה בפועל מסתיימת בלחיצה על כפתור, תמונה בודדת לא יכולה להציג את המגוון הרחב של צבעים, חומרים שונים ואיכויות שונות של תכנון אדריכלי.

צלם האדריכלות ועיצוב הפנים מתמקד בפרטים הקטנים בתמונה הגדולה. 

לדוגמה בצילומי חוץ הצלם ישים לב למיקום של הנכס, שעות היום, הנוף, אלמנטים אדריכליים, אדריכלות נוף, גימורים של הבית ועוד אלמנטים רבים.

איך תמונות אדריכלות משפיעות על בתי יוקרה 

למכור בית או שרותי אדריכלות ועיצוב לבית של מיליון שקל זה קשה, למכור את זה לבית שעולה 10 או 100 מיליון שקל זה קשה מאוד.

הלקוחות ניזונים ממגזינים, פרסומות ומקומות שמוכרים אורח חיים ”לייף סטייל“ ולא נכס עם 4 קירות.

יש להם צפייה לראות תמונה שמעוררת בהם את הרגש לפתוח את הכיס ולרכוש במיטב כספם את בית חלומותיהם.

תמונות אדריכלות עם תכנון נכון יעזרו ללקוח להגיע למקום הזה של להתעלם מעלות ולהתמקד בצורך.

התמונה הגדולה שאדריכלים מפספסים

אדריכלים, קבלנים ויזמים רבים מתעלמים מההשפעה של תמונה על רגש ומיעדים את השימוש בתמונות ”רק לרשתות החברתיות“ מתוך מחשבה שתמונות עושים לצאת לידי חובה.

האדריכל צריך להסתכל על התמונה הגדולה ועל ההשפעה של תמונות אדריכלות כחלק ממאמצי השיווק, פרסום ובנייה או שימור המוניטין של החברה.

תמונות אדריכלות ברמה בינלאומית יעזרו לאדריכל קודם כל לשקף את הניסיון ויותר מזה את ה“הוכחה“ של מוצר מוגמר, יעזור לו לייצר או לשמר מוניטין.

עם תמונות מנצחות יותר קל להמיר צופה ללקוח דרך האתר או הרשתות החברתיות (גם אם אין לכם 1000 לייקים לכל תמונה)

השתתפות בתחרויות, קבלת פרסומים או רכישת שטחי פרסום עם תמונות איכותיות יעשו את כל ההבדל בין להראות לבין להמיר צופים ללקוחות.

צילום אדריכלות באור יום של בית פרטי על צלע הר

עם עובדות אי אפשר להתווכח

כידוע בתי יוקרה שחוצים את רף ה 20 מיליון שקלים קשה מאוד למכור והתהליך יכול לקחת מספר חודשים רב אם לא שנים. 

שאלנו לקוח שלנו שהוא אחד ממתווכי נדל“ן היוקרה הגדולים בעולם, אז למה בעצם להשקיע בצילום אדריכלות כל כך הרבה והתשובה הפתיעה גם אותנו.

הלקוח הסביר שקודם כל הלקוח שלו מרוצה מהעובדה שצלם אדריכלות השקיע כל כך הרבה זמן בבית שלו, מה שהשפיע על המוניטין והנראות של המתווך מול הלקוח.

שנית הלקוח הראה לכל החברים והקולגות שלו את התמונות של הבית שלו מה שגרם למתווך לצבור מוניטין נוסף בעוד שאחרים לא משקיעים הוא קוטף את הפירות.

שלישית לקוח פוטנציאלי שלא יכל לרכוש את הבית שהיה שווה 80 מיליון שקלים, הגיע לאתר של המתווך בעקבות התמונות ולבסוף מצא בית של 20 מיליון שקלים ורכש אותו.

רביעית ”אין שני לנו“ המתווך אמר, ברגע שהתמונות שלנו טובות יותר משל כולם, לקוחות של מתווכים אחרים מגיעים אלינו רק בגלל שאנחנו נראים יותר טוב ממה שמתווכים אחרים מציעים להם גם אם אנחנו לא יכולים למכור מהר יותר מהמתחרים שלנו.

לסיכום התמונות הם הרבה מעבר לתעוד הפרויקט, התמונות הם בסיס לכל מה שאנחנו עושים ואנחנו חייבים להיות כמו המתחרה מספר אחד שלנו או יותר טובים ממנו.

אהבתם? שתפו, זה בחינם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin