איך לצלם ולעשות קטלוג מטבחים

תכנון נכון לצילום קטלוג מטבחים

לפני שנכנסים לצילום מטבחים עם צלם מטבחים מקצועי רצוי לתכנן את את ההפקה מראש.

ראשית יש לבחור אילו מטבחים נרצה להציג בקטלוג, רצוי לשלב מספר דגמים בעיצובים שונים וצבעים שונים בכדי שהקטלוג יפנה לכל סוגי הקהלים והלקוחות.

זכרו הלקוחות שלכם לא יכולים לדמיין כיצד יראה מטבח בצבע שונה או בגימור שונה ולכן חשוב להמחיש להם את זה על מנת לעודדרכישה ולנטרל את החוסר ודאות הרי שלעולם לא נדע על לקוח שהתלבט ולא פנה אלינו.

רצוי לבחור כ 70% מטבחים ”בטוחים“ כאלה שמרבית האנשים רוכשים ו 30% מטבחים מיוחדים על מנת להראות את המבחר, 

אל תשכחו שיש להציג מטבחים בצבעים שונים וגימורים שונים (מבריק ומט) היות והרבה אנשים רוצים את האפשרות לראות לפני הרכישה כיצד המטבח בגימור כזה או אחר יראה.

בחרו מטבחים שהם בטרנד עכשוי, קלאסי וכמובן מה שהולך להיות הטרנד הבא, על מנת שהקטלוג שלכם יהיה רלוונטי לזמן ארוך ככל האפשר.

אחרי שבחרנו את העיצובים והגימורים יש לתכנן היכן יצולם הקטלוג האפשרויות הם בסטודיו או אצל הלקוח.

לחצו על התמונה להגדלה

צילום מטבח בסטודיו: 

  • ייתרונות: קומפוזיציות צילום דינאמיות (חלל גדול לעבודה = יותר אפשרויות) אפשרות לעבוד מסביב לשעון לבנות, ללטש ולהכין את המטבח לצילום, אפשרות לבנות מספר מטבחים במקביל ולהחליף אותם, טכנית ישנם פחות מכשולים לצילום בחלל גדול שמיועד אך ורק לצילום.
  • חסרונות: מצריך תקציב גבוהה 

צילום מטבח אצל לקוח:

  • ייתרונות: תקציב נמוך משמעותית מהפקה בסטודיו / לוקיישן.
  • חסרונות: עבודה בזמנים של הלקוח או סגירת אולם התצוגה לטובת הצילומים, חלל קטן יוצר המון עבודה בהתמודדות עם קשיים טכנים, אפשרויות וזוויות הצילום מוגבלות.

טיפים לצילום מטבחים והפקת קטלוג מטבחים

שלחו לצלם המטבחים תמונות ומפרטים של המטבחים שלכם וכמה תמונות קודמות שעשיתם או של מטבחים אחרים שתרצו שישמשו כהשראה, לרבות רשימת עבודה לקראת הצילומים.

לאחר הקמת הסט או התקנה אצל הלקוח, דאגו כיום לפני, שהמטבח יעמוד בסטנדרטים שלכם, נקי ומסודר, שימו לב למוצרים שקופים ואל חלד אשר סימני טביעות אצבעות כמעט בלתי אפשריים לעריכה לאחר מכן.

יום הצילומים יהיה ארוך ולכן חשוב להערך לכך ולדאוג שהיה נחמד לכולם בין אם זה נישנושים, שתייה קרה או חמה וגם אוכל.

ביום הצילומים רצוי ואף חובה שיהיו מספר גורמים מחברת המטבחים נוכחים ביום הצילום,

ראשית הנהלה, אל נשכח שכל מה שמתחיל למטה בסוף מגיע למעלה וחשוב שהנהלת החברה או מי מטעמם יהיה נוכח.

איש השיווק או הפרסום לאישורים והתאמה למדיה והכי חשוב לא לשכוח איש טכני שיודע להתמודד עם תיקונים וגם מבין את הפונקציונאליות של המטבח.

עריכת הצילומים יכולה לקחת כמספר ימים עד כשבועיים תלוי בהיקף הפרוייקט וכמות המטבחים והצילומים שנעשו, 

צלם וחברת ההפקה שלו ידאגו שתקבלו את התמונות מוכנות ומלוטשות וישאר לכם רק לאשר או לבקש תיקונים בסיסיים.

אם שמתם לב לדברים הדורשים תיקון, עדכנו את הצלם או העורך מראש.

עריכה מקצועית לוקחת לא פחות מזמן הצילום, אז העזרו בסבלנות.

סטיילינג לצילומי מטבח

לפעמים כל המוסיף גורע ולפעמים יש להוסיף על מנת לתת תחושה של אוטנטיות.

תלוי במסע הפרסום והשימוש בתמונות ישנם שני אפשרויות להוספת פריטים לטובת סטיילינג לצילומים.

האחד אלמנטים בסיסיים כמו כוסות, צלחות ואביזרים מיוחדים על מנת למלא חללים ריקים ולתת תחושה של שימושיות

השני בעיקר מיועד להמחשת קונספט ספציפי כמו "מטבח שף" או מטבח בסגנון "פארם האוס" האביזרים צריכים להתאים לסגנון המטבח ומסע הפרסום שיעטפו אותו בהמשך.

טיפ רצוי לצלם את המטבחים עם ובלי הסטיילינג על מנת שתוכלו להחליט בהמשך אילו מהתמונות יותר מתאימות לצרכים שלכם.

לאחר קבלת התמונות יש לעבוד בשני מישורים

האחד כתיבת תוכן מקצועי, שיווקי ופרסומי לרבות

מפרטים, דגמים, מידות, גימורים, אפשרויות שדרוג וכו‘

הכניסו קצת תוכן שידבר על הקולקציות על מנת

שהלקוח יוכל להתחבר לעיצוב ולמטבח ע“פ טעמו האישי.

המישור השני הינו עבודה מול גרפיקאי שלכם, של חברת הפרסום או של בית הדפוס, 

העבירו לו את כל החומרים, תמונות, תכנים וכוונו אותם לקטלוג שעשיתם או אהבתם.

טיפ! רצוי להימנע מלהכניס תאריכים לקטלוג על מנת שהקטלוג יהיה ”נצחי“ ככל האפשר, 

אל תשכחו שהפקה והדפסת קטלוג לוקחת זמן ועולה סכום רב.

אהבתם? שתפו, זה בחינם.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin